Operare

Setari si instructiuni de operare, intrebari frecvente

  1. Setari si configurare
  2. Primirea mesajelor
  3. Trimiterea mesajelor
  4. Agenda cu contacte
  5. Dezinstalarea si stergerea datelor personale din banca de date DearCar
  6. Pot pune DearCar pe mai multe telefoane cu acelasi numar de masina?
  7. Ce fac cand numarul meu de masina e luat de altcineva
  8. Ce fac daca imi trimite cineva mesaje deranjante?
  9. Mesajele de la DearCar
  10. Instalarea noilor versiuni

Lista de mai jos nu contine TOATE operatiile care pot fi facute in aplicatia DearCar, ci numai pe acelea care necesita o atentie mai deosebita sau de care sunt legate cele mai multe cereri de detaliere si clarificare din partea utilizatorilor!

1 Setari si configurare

Dupa descarcarea aplicatiei, primul pas este sa ca introduceti informatiile de utilizator.

  • Porecla (nickname) are functie de “user”, este obligatorie si trebuie sa fie UNICA (nu pot exista doi sau mai multi utilizatori cu aceeasi porecla.
  • Celelalte campuri sunt OPTIONALE
  • Alte date cu valori UNICE:
    • Numerele de la masina (pot fi mai multe)
    • E-mail
    • Numarul de telefon.
  • Toate aceste valori pot fi modificate oricand din SETARI
  • Daca numerele de la masina sau numerele de telefon sunt introduse cu spatii intre ele sau cu alte semne in afara literelor si cifrelor, respectiv cifrelor, DearCar le ignora.
  • Deoarece aplicatia DearCar este operationala doar in Romania, in acest moment, numerele de telefon sunt considerate identice daca ultimele 10 cifre sunt identice (deci se ignora prefixul de tara)

(Back to Top)

2 Primirea mesajelor

La primirea unui mesaj aveti mai multe optiuni legate de expeditorul acestuia:

  • Sa-i dati o porecla (nickname), caz in care va aparea in lista de mesaje si in agenda cu contacte cu numele pe care i l-ati dat, urmat, intre paranteze, de numele (porecla) pe care o foloseste el
  • Sa-l blocati, acesta nemaiputand sa va trimita vreodata mesaje
  • Sa raportati acest user, DearCar putand lua decizia atentionarii sale, a blocarii sau a stergerii definitive.
  • Sa-l adaugati in agenda de contacte

(Back to Top)

3 Trimiterea mesajelor

La trimiterea unui mesaj trebuie selectat canalul pe care doriti sa-l folositi, dintre cele 4 optiuni posibile: Numarul masinii, Porecla, Numarul de telefon sau E-mailul.

Pentru a nu incetini viteza de reactie a aplicatiei, inclusiv pentru destinatar, va rugam sa nu trimiteti fotografii de dimensiuni prea mari (peste 5 Mb).

(Back to Top)

4 Agenda de contacte

Puteti pastra datele de contact ale anumitor utilizatori cu care doriti sa coresponsati si in viitor intr-o agenda, avand posibilitatea sa le dati un nume convenabil contextului

(Back to Top)

5 Dezinstalarea si stergerea datelor personale din banca de date DearCar

Din punct de vedere tehnic, operatorii DearCar pot sa stie ca aplicatia este inca functionala la un anumit user numai cand acesta o foloseste. Daca nu este folosita, nu avem de unde sa stim, din punct de vedere tehnic, daca aceasta este dezinstalata sau doar nefolosita.

Atentie: operatiunea de dezinstalare a oricarei aplicatii nu comunica administratorilor aplicatiei aceasta operatiune, si prin urmare nu avem cum sa stim ca trebuie sa stergem datele personale sau utilizatorul cu totul de pe serverele noastre. Prin urmare, pentru stergerea definitiva a unora sau a intregului set de informatii, utilizatorul are la indemana doua metode:

  • In Settings, sterge manual informatiile din toate campurile, cu exceptia poreclei (nickname), pe care o redenumeste “delete”. In momnetul in care apasa butonul “Salveaza”, modificarile sunt operate automat pe server (stergerea tuturor informatiilor), iar o data pe zi serverul sterge definitv, automat, toti userii redenumiti “delete”
  • Se trimite o cerere de stergere catre DearCar, conform procedurilor descrise in “termeni si conditii. Confidentialitate”.

(Back to Top)

6 Pot pune DearCar pe mai multe telefoane cu acelasi numar de masina?

Nu se poate in acest moment, deoarece utilizatorii nu au un sistem de logare in aplicatie cu parola, pentru ca DearCar sa stie ca este vorba despre acelasi utilizator. Am ales aceasta varianta pentru a mentine usurinta instalarii si a operarii. Daca vom ajunge sa propunem operatii mult mai complexe cu aceasta aplicatie, e posibil sa impunem si acest mod de autentificare.

(Back to Top)

7 Ce fac cand numarul meu de masina e luat de altcineva?

DearCar porneste de la premisa ca utilizatorii aplicatiei sunt de buna credinta, ca nu abuzeaza si ca nu fraudeaza sistemul. Prin urmare, pana la proba contrarie, consideram ca numerele de masina introduse de utilizatori le apartin.

Cada cineva constata ca numarul sau de masina nu este disponibil la instalarea aplicatiei (ceea ce inseamna ca a fost luat de catre altcineva), trebuie sa ne semnaleze situatia, trimitandu-ne si o copie a cartii de identitate a masinii, pentru verificarea numarului, precum si date de contact care sa ne permita o discutie personala (telefon, e-mail)

In acel moment, DearCar contacteaza utilizatorul care si-a inscris respectivul numar de masina pe toate canalele disponibile: direct prin mesagerie DearCar, dar si prin e-mail sau telefon, daca si le-a inregistrat in aplicatie (settings) pentru a primi punctul sau de vedere. Daca in 4 zile nu primim niciun raspuns, acesl user, impreuna cu toate datele sale sunt sterse de pe serverele DearCar, si numarul de masina devine disponibil.

(Back to Top)

8 Ce fac daca imi trimite cineva mesaje deranjante?

Aveti posibilitatea sa blocati acel utilizator sau sa raportanti incidentul catre administratorii DearCar spre a lua masurile care se impun, care pot merge pana la stergerea definitiva a userului.

(Back to Top)

9 Mesajele de la DearCar

DearCar poate trimite mesaje nesolicitate catre utilizatorii aplicatiei direct de pe server si din consolele de administrare. Aceste mesaje pot sa fie de doua feluri:

  1. Tehnice/ operationale, prin care administratorii DearCar trimit TUTUROR utilizatorilor aplicatiei (simultan) mesaje prin care sunt informati ca a fost lansata o noua versiune a aplicatiei si ca sunteti invitati sa o instalati pentru a putea garanta rularea corecta si cu functionalitatile aduse la zi sau alte mesaje de natura stricy operationala
  2. Promotionale, care sunt alte mesaje din partea DearCar (oferte speciale, bonusuri etc.) pe care le primesc acei utilizatori care au bifata optiunea “Primeste notificari”

(Back to Top)

10 Instalarea noilor versiuni

DearCareste o aplicatie noua, lansata in iulie 2018 cu un numar limitat de functionalitati si cu inevitabilele buguri, mai mici sau mai mari. Asadar, in urmatoarele luni vor exista mai multe actualizari. Unele dintre aceste actualizari vor fi semnalate direct de catre DearCar chiar prin propria mesagerie, insa utilizatorii sunt rugati sa verifice periodic daca sunt disponibile noi versiuni si sa faca update